Ihka ensimmäinen postaus
Hei! Olen Antonia, toisen vuosikurssin
lukio-opiskelija Riihimäeltä. Vapaa-aikani vietän ystävieni seurassa, leipoen,
voimistellen ja lukien. Loin tämän blogin äidinkielen mediakurssia varten,
mutta tavoitteenani on toteuttaa postauksia täysin omasta tahdostani. Haluan
siis tuottaa blogiini sisältöä, joka kiinnostaa minua. Toivon, että blogini
lukija saa lukiessaan pienen palasen irti minua ja ajatusmaailmaani.
Vaikka blogini onkin ensimmäinen, eikä varmaan
olisikaan syntynyt ilman meneillään rullaavaa mediakurssia, olen silti
seurannut blogimaailmaa ahkerasti jo vuosien ajan. Eniten viihdyn muotiin ja
kauneuteen liittyvien blogien ympärillä. Silloin tällöin seurailen tunnettujen
ihmisten, kuten poliitikkojen tai toimittajien blogeja. Tämä on kuitenkin
kausiluonteista. Lähinnä nappaan kiinni mielenkiintoiselta vaikuttavaan
blogilinkkiin esimerkiksi Facebookista. Jos jonkun blogitekstin ympärillä
kuohuu mediassa, haluan ehdottomasti päästä selville asiasta. Pitkään seurasin
Suomen blogimaailman suosituimpia muotiblogeja: Uinoa, Pupulandiaa ja Saijista.
Viime vuosina olen kuitenkin huomannut varsinkin muoti -ja sisustusblogien
pyörivän pitkälti enää vain rahan ja yhteistyöpostausten ympärillä. Enää blogit
eivät välttämättä ole lukijalle mukavia ja rentouttavia lukunurkkauksia, vaan
silmille hyppiviä maksettuja tuotemainoksia ja ilmaiseksi saatujen
ravintolaillallisten esittelyjä. Niinpä blogi-intoni lukijana on hiipunut. Ehkä (ja toivottavasti!) se tästä vielä herää kirjoittamisen myötä.

Kommentit
Lähetä kommentti