Takanani on nyt monta mielenkiintoista
mediakurssiviikkoa. Kurssi on ollut hyvin erilainen muihin kursseihin
verrattuna. Kurssilaisilta odotettiin oman blogin perustamista ja sen
päivittelyä, retkiin osallistumista sekä yksittäisiä tehtäviä liittyen mediaan.
Saimme monia mielenkiintoisia retkimahdollisuuksia, joista itse tartuin Ikitie-elokuvaan
sekä Uutisvuodon kuvauksiin. Päällimmäiset fiilikset retkistä ovat positiivisia. Uutisvuoto-vierailu
oli todella mielenkiintoinen ja hauska. Erityisen mielenkiintoista oli nähdä lauantai-iltana
kotisohvalla, miten kuvattu raakile ollaan saatu televisiokuntoon. Antti-Jussi
Annilan ohjaama Ikitie oli riipaiseva, karmivakin. Kuitenkin se toi esille myös
ilonpilkahduksia sekä rakkautta.
Kurssilla opin mediasta jotakin uutta sekä sain
vahvistusta vanhaan tietoon. Erityisesti opin kurssin vierailijoilta, Anna Availalta ja
Marko Kekiltä, jotka toivat työnsä saloja esille meille mediakurssilaisille.
Oli mielenkiintoista saada tietää Koti & kaupunki -julkaisusta sekä Aamupostista.
Journalistin sääntöihin tutustuminen oli hyödyllistä ja
mielenkiintoista. Niihin tutustumisen jälkeen tuntui jokaista uutista ja
artikkelia katsovan eri vinkkelistä.
Olen kirjoittanut kurssin aikana julkaistavaa
juttuani. Nostin sen aiheeksi riihimäkeläisille rakkaan Facebookin
Riihimäki-ryhmän. Tuon jutussani esiin sen varjopuolia sekä peruspiirteitä. Toivon
juttuni julkaistavan Koti & kaupunki -julkaisussa. Se sopisi rentoudessaan
kyseiseen julkaisuun hyvin.
![]() |
| Ote julkaistavasta jutustani. |
Mielestäni onnistuin parhaiten blogipostauksessani,
joka käsitteli ”läheisenpäivä”-haloota. Toin tekstissäni esiin oman
mielipiteeni ja pohdin läheisen aikuisen tärkeyttä lapsen kulmasta. Blogin
jatkaminen on vaakalaudalla. En usko olevani bloggaajatyyppiä, vaikka pidänkin
kirjoittamisesta. Blogin kirjoittaminen vei kuitenkin aikaa ja energiaa,
varsinkin kun julkaisuihin halusi panostaa kunnolla. Aion jatkossa kuitenkin
kuluttaa mediaa enemmänkin kuin ennen kurssia. Olen muuttunut aikaisempaa
kriittisemmäksi lähteistä. Olen kurssin aikana löytänyt hyviä ja luotettavia lähteitä.
Kurssi muutti median kuluttamistani jonkin verran. Kuten aiemmin mainitsin,
luen juttuja eri silmillä kuin ennen. Tarkastelen kirjoittajan, kuvaajan ja
toimittajan tekemää työtä kriittisemmin.


Kommentit
Lähetä kommentti